A külügyi és külgazdasági működést, az e feladatellátásban résztvevő közszolgálati tisztviselőket – a közigazgatásban általában megszokotthoz képest – sokkal magasabb fokú kockázati kitettség jellemzi, amely az általános közigazgatási integritásirányítási és anti-korrupciós gyakorlattól eltérő egyedi, a külképviseleti hálózatra, illetve a külszolgálati működésre adaptált belső integritás-fejlesztési eszközök kidolgozását tették szükségessé, amelyre „A Külgazdasági és Külügyminisztérium humánerőforrás-gazdálkodásának és belső képzési rendszerének fejlesztése” című KÖFOP-2.1.4-VEKOP-16-2016-00001 azonosító jelű kiemelt projekt keretében kerül sor.
Az érintett projektfejlesztés keretében a fenti célkitűzések biztosítása, az egyéni (személyi) és szervezeti integritás erősítése érdekében kidolgozásra került a külképviseleti működésre, a külszolgálat keretében ellátandó munkavégzésre, illetve a külképviseleti élethelyzetekre adaptált, a külügyi intézmény- és szervezetrendszer sajátosságait figyelembe vevő, a jelentős kockázati forrásokat példákon, illetve kockázati eseteken keresztül bemutató, a megelőzését, illetve a tisztviselői integritás-tudatosság erősítését fókuszba helyező egyedi integritás belső irányítási kézikönyv, illetve a külképviseleti működés és a tartós külszolgálat integritási kockázatait bemutató esettanulmány gyűjtemény.
A projekt keretében kifejlesztésre kerülő speciális integritás-szakmai anyagok együttesen biztosítják a külügyi-külgazdasági közfeladatellátásban, kiemelten a tartós külszolgálatot teljesítő közszolgálati szakemberek számára a személyi és szervezeti integritás hatékonyabb megőrzését és védelmét, a kockázatot jelentő élethelyezek hatékony felismerését, az értékalapú és szabályalapú korrupcióellenes eszközök használatát, a tudatos megelőzéssel kapcsolatos attitűd erősítését, valamint az antikorrupciós eszközök széleskörű megismerését, amelyek együttesen segítik az érintetti kör számára az integráns, etikus közszolgálati, különösen a tartós külszolgálati szakmai és személyes kompetenciáik fejlesztését.